woensdag 11 maart 2015

Vertalingen (Engels) - Don't give up (Peter Gabriel en Kate Bush)





In dit trots land werden we sterk,
We waren altijd al gewild.
En ik moest vechten, en ik moest winnen,
Verliezen kwam niet bij me op.

Er lijkt niets meer te vechten nu,
Ik ben een man wiens dromen weg zijn.
Mijn gezicht veranderd, mijn naam veranderd,
Maar niemand wil je als je verliest.

Geef niet op,
Want je hebt vrienden.
Geef niet op,
Je bent nog niet verslagen.
Geef niet op,
Ik weet dat je het maken kan.

Ik zag het overal rondom,
Maar dacht niet dat het mij kon treffen.
Dacht dat we de laatsten zouden zijn,
Het is zo raar hoe dingen keren.

Ik reed bij nacht naar mijn thuis toe,
De plaats van mijn geboorte, bij het meer.
Toen de zon opkwam, zag ik de aarde,
De bomen afgebrand tot op de grond

Geef niet op,
Je hebt ons nog.
Geef niet op,
We hebben niet veel nodig.
Geef niet op,
Want ergens is een plaats,
Waar we thuishoren.

Rust wat uit,
Je piekert te veel,
Het komt allemaal in orde.
Als het moeilijk wordt,
Dan zijn wij er nog steeds.
Geef niet op,
Nee, geef niet op

Ik moet hier echt vandaan nu,
Ik kan het leven niet meer aan.
Ik loop naar die brug toe,
Kijk alleen maar naar beneden,
Wat er ook mag komen
En wat er ook mag gaan,
Die rivier stroomt,
Die rivier stroomt.

Verhuisde naar een andere stad,
Deed of ik er mijn thuis had.
Voor elke job, zoveel mensen,
Zoveel mensen nutteloos.

Geef niet op,
Want je hebt vrienden.
Geef niet op,
Je bent niet de enige.
Geef niet op,
Je hoeft je niet te schamen.
Geef niet op,
Je hebt ons nog.
Geef niet op,
We zijn trots op wie je bent.
Geef niet op,
Het is nooit makkelijk geweest.
Geef niet op,
Want ik geloof dat er een plaats is,
Een plaats waar we thuishoren.

(Vertaald door Björn Roose)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ook iets te vertellen ? Ga je gang !